چیلر -سازآب changed her profile picture
2

طرح عملیات چیلر:
تا سال 1982، چیلر تنها سیستم تهویه مطبوع بود که می توانست تعداد نامحدودی اتاق را خنک سازی کند. بر این اساس، نمودارهای اتصال زیادی نیز برای چیلر و عملکرد آن در تاسیسات مختلف وجود دارد. از این رو، هم راه حل های طراحی خود ماشین های تبرید و هم گزینه های اتصال آنها متعدد است.
رایج ترین طرح: یک چیلر هوا خنک که توسط یک فن محوری، یک مدار آب و دو پمپ در ماژول هیدرونیک دمیده می شود. اگر چیلر در یک اتاق گرم قرار دارد، مداری با کندانسور هوا از راه دور امکان پذیر است که در مجموعه تحویل گنجانده نشده است و باید جداگانه خریداری شود. در این مورد، مشکلاتی در ارتباط با محدود کردن طول خطوط لوله و موقعیت نسبی خود چیلر و کندانسور از راه دور وجود دارد. مدارهایی با کندانسور آب وجود دارد، زمانی که امکان قرار دادن خود چیلر در یک اتاق گرم مناسب برای نگهداری وجود دارد. اما برای تامین آب سرد کندانسور، یک مدار آب اضافی با خنک کننده خشک (درای کولر) مورد نیاز است.
طرح یک چیلر با کندانسور هوا خنک
نمودار یک چیلر با کندانسور هوا خنک شامل اجزاء زیر است:
1 - کمپرسور، 2 - کلید فشار قوی، 3 - شیر قطع، 4 - شیر دیفرانسیل، 5 - تنظیم کننده فشار تراکم، 6 - کندانسور هوا خنک، 7 - گیرنده خطی، 8 - شیر قطع کن، 9 - فیلتر -خشک کن، 10 - شیشه دید، 11 - شیر برقی، 12 - سیم پیچ شیر برقی، 13 - شیر ترموستاتیک، 14 - اواپراتور صفحه لحیم شده، 15 - خشک کن فیلتر، 16 - سوئیچ فشار پایین، 17 - شیر خاموش کننده، 18 - سنسور دما، 19 - سوئیچ جریان مایع، 20 - سپر الکتریکی.
علاوه بر این، چیلرهایی در طراحی خاص وجود دارد که در حالت گرمایش مایع نیز کار می کنند. این جهت کمی از سیستم تهویه مطبوع دور می شود و یک کانال جداگانه - پمپ های حرارتی را اشغال می کند. چیلری که هم برای سرمایش و هم برای گرما کار می کند چیلر با عملکرد پمپ حرارتی نامیده می شود.
اگر انواع چیلرها را در نظر بگیریم، می توان به این نکته اشاره کرد که چیلرها اغلب بر اساس عملکرد تقسیم می شوند. علاوه بر این، چنین تقسیم بندی نسبتاً مشروط است. بنابراین، برای مثال، مرز چیلرهای با ظرفیت کوچک و بزرگ ممکن است در منطقه 20-100 کیلو وات باشد، اما هر سازنده خودش چنین مرزی را تعیین می کند.
https://sazaab.com/%da%86%db%8c%d9%84%d8%b1/

image